找回密码
 注册

QQ登录

只需一步,快速开始

查看: 570|回复: 17

منبع و مأخذی

[复制链接]
发表于 2011-2-2 00:46:19 | 显示全部楼层 |阅读模式
واماندگی در هواپیما و دیگر هواگردها حالتی است که در آن نیروی برآر کمتر از نیروی وزن باشد. خلبان باید فورا برای رفع این حالت اقدام کند وگرنه هواپیما توانائی پرواز را دست می‌دهد و نهایتاً به‌زمین می‌افتد.در اصل واماندگی حالتی است که میزان نیروی برا به طور قابل توجه ای افت می کند. این افت نیروی برآ ممکن است به خاطر زیاد شدن زوایه حمله یا اینکه کم شدن سرعت باشد. حال اینکه اگر هواپیمایی دچار حالت واماندگی بشود باید قدرت موتور ها را افزایش داده و دماغه هواپیما را به سوی پایین مایل کند و پس رسیدن به سرعت مطمئن با زیاد کردن زاویه حمله به حالت عادی برگردد. در رهایی از واماندگی ارتفاع از زمین تاثیر بسیاری دارد.زیرا در ارتفاع های پایین رهایی از واماندگی سخت و گاهی غیر ممکن است.

واماندگی (پرواز) - استال
发表于 2011-2-2 00:47:00 | 显示全部楼层
真主保佑楼主

阿门!
回复 支持 反对

使用道具 举报

 楼主| 发表于 2011-2-2 00:49:23 | 显示全部楼层
"واماندگی" یا "استال" در هواپیما و دیگر هواگردها حالتی است که در آن نیروی برآر کمتر از نیروی وزن باشد. خلبان باید فورا برای رفع این حالت اقدام کند وگرنه هواپیما توانائی پرواز را دست می‌دهد و نهایتاً به ‌سقوط منجر می شود.
در اصل واماندگی حالتی است که میزان نیروی برآر به طور قابل توجه ای افت می کند. این افت نیروی برآر ممکن است به خاطر زیاد شدن زوایه حمله و یا کم شدن سرعت باشد.
حال اینکه اگر هواپیمایی دچار حالت واماندگی بشود باید قدرت موتور ها را افزایش داده و دماغه هواپیما را به سوی پایین مایل کرد و پس از رسیدن به سرعت مطمئن، با زیاد کردن زاویه حمله به حالت عادی برگشت. در رهایی از واماندگی ارتفاع از زمین تاثیر بسیاری دارد. زیرا در ارتفاع های پایین رهایی از واماندگی سخت و گاهی غیر ممکن است.

سرعت واماندگی (Vs):

回复 支持 反对

使用道具 举报

 楼主| 发表于 2011-2-2 00:50:32 | 显示全部楼层
במכניקת הזורמים, הזדקרות היא הפחתה בגודלו של מקדם העילוי של פרופיל אווירודינמי, הנובעת מהגדלת זווית ההתקפה של הפרופיל. הזדקרות חלה כאשר זווית ההתקפה גדלה מעל לערך קריטי (המכונה "זווית הזדקרות"). זווית ההזדקרות משתנה מפרופיל לפרופיל ותלויה אף במספר ריינולדס, אך במרבית כלי הטיס האזרחיים היא כ-15 מעלות. במטוסי קרב מתאפשרות זוויות הזדקרות גדולות יותר.

אף ש"הזדקרות" הינו מונח כללי, פעמים רבות הוא מוזכר בהקשר של תחום התעופה ועל כן ערך זה דן ברובו בתחום זה.

בתעופה, הזדקרות מורגשת בתור איבוד פתאומי ניכר של העילוי על כנפי המטוס, בעת שהמטוס מגיע לזווית התקפה גדולה מזווית ההזדקרות. יש לציין כי בעת הזדקרות, אין המטוס מפסיק לנוע ואין המנועים מפסיקים לפעול. עם זאת, הקטנת העילוי מובילה לרוב לירידה בגובה הטיסה ולעתים גם להאטת מהירות המטוס. בשל כך, כלי טיס המגיע למצב של הזדקרות עלול להקלע לאובדן שליטה.

[עריכה] הגדרה פורמאלית
回复 支持 反对

使用道具 举报

发表于 2011-2-2 00:52:36 | 显示全部楼层
失速的飞机和其他飞机在此情况下Barari力大于重量少。驾驶员应立即采取行动,以解决这一问题,否则,飞机将失去飞行能力,最终落在Bhzmyn。若损失主要为电力故障率具有重要意义。这种下降可能是由于增加攻击力伯里亚Zvayh速度低或那个。但是,如果航空公司遭受破坏模式应是提高发动机功率和飞机俯冲下来,然后要迅速达到了很多恢复到正常的攻击一定角度。从失败的影响Escape是非常高的离地面。由于低海拔的硬件故障释放,有时是不可能的。

失败(飞行) - 缩醛

回复 支持 反对

使用道具 举报

发表于 2011-2-2 00:53:05 | 显示全部楼层
为什么当做阿拉伯语翻译的时候,出现了很多不和谐的关键字?
回复 支持 反对

使用道具 举报

发表于 2011-2-2 01:42:39 | 显示全部楼层
.................google翻译啊
回复 支持 反对

使用道具 举报

发表于 2011-2-2 01:49:40 | 显示全部楼层
你想表達乜?
回复 支持 反对

使用道具 举报

发表于 2011-2-2 02:40:00 | 显示全部楼层
楼主 该吃药了。。撒风会嘴对嘴喂你的
回复 支持 反对

使用道具 举报

发表于 2011-2-2 08:28:04 | 显示全部楼层
灵魂附体?
回复 支持 反对

使用道具 举报

您需要登录后才可以回帖 登录 | 注册

本版积分规则

Archiver|手机版|小黑屋|FMFans ( 京ICP备07501235号 )

GMT+8, 2024-10-11 00:32 , Processed in 0.032751 second(s), 16 queries , Gzip On, APCu On.

Powered by Discuz! X3.5

© 2001-2023 Discuz! Team.

快速回复 返回顶部 返回列表